PR Cases

Tiny Library

Julie Munneke-Tromp haalde 1.4 miljoen groeikapitaal op voor Tiny Library, haar verhuurplatform voor baby- en kinderspullen. Met verschillende invalshoeken heb ik diverse zakelijke media benaderd en dat leverde heel wat persaandacht op (waar overigens ook weer heel veel pers op afkwam).

Julie: “Mariska’s projectmatige aanpak is heel fijn. Ze maakt een plan en benadert gericht media met een op maat gemaakte pitch in plaats van een standaard persbericht. Dit heeft bij de aankondiging van de financieringsronde van Tiny Library tot enorm veel media-aandacht geleid. Ik kan haar zeker aanraden!”

Urban Medley

Shayonti Chatterij wilde haar duurzame fairtrade sjaals uit India onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Ik bedacht verschillende invaslhoeken om dat voor elkaar te krijgen. Ze kwam met een groot interview in Flow over het ambachtelijke werk dat in de sjaals zit, in Marie Claire werd gefocust op hoe de sjaals Indiase vrouwen vooruit helpt, op de site Soul Stores ging het over het duurzaame aspect, in KBO PLUS konden lezeressen een sjaal winnen. Zin, Plus en Happinez noemden de sjaals op hun modepagina’s.
MEDIA-AANDACHT IN:
HAPPINEZ (magazine)
FLOW (magazine)
SOUL STORES (online)
KBO PLUS (magazine)
PLUS (magazine)
ZIN (magazine)
 

Memoré

Memoré is de sieradenlijn van Amber van Leeuwen (aka The Social Good Girl). Zij had deze ontworpen om vrouwen die net als zij een miskraam hadden gehad te steunen. Ze wilde hiermee vooral meer openheid over miskramen creëren – en met die boodschap ik meerdere media benaderd. Natuurlijk moest de lancering van haar sieradenlijn ook genoemd worden. Dat leverde prachtige publicaties op. 
Amber: “Het was voor mij als drukke ondernemer een no-brainer om met Mariska samen te werken. Wat ben ik blij met onze samenwerking! Dankzij haar is het verhaal van Memorē gepubliceerd in onder andere Grazia, Marie Claire, Vrouw (Telegraaf) en NU.nl. De bestellingen die direct na de publicaties binnenstroomden, zijn het bewijs dat een goede PR-strategie nog altijd waardevol is. Mariska is zeer betrokken, geeft advies hoe je het beste jouw verhaal kunt pluggen en is vooral een heel fijn mens. Schakel haar zeker in als je wilt dat ook jouw verhaal omarmd wordt door de juiste journalisten!”
MEDIA-AANDACHT IN:
VROUW (De Telegraaf) (krantenbijlage en online)
Marie Claire (magazine)
Kek Mama (online)
Nu.nl (online)
Santé (magazine)

Hoofdbaas

De mannen van Hoofdbaas helpen (jong)volwassenen die last hebben van paniekaanvallen en angststoornissen met trainingen en privésessies – daarmee ontlasten ze mensen die lang op de wachtlijst staan bij de GGZ. Een publicatie in NRC stond boven aan hun verlanglijst en dat is gelukt, net als vermeldingen in andere media.
MEDIA-AANDACHT IN:
NRC (krant en online)
AD.nl (online)
HET PAROOL (krant en online)

Flair (magazine)
FUNX (radio)

Enthousiast geworden?

Ik hoor graag van je!

 © Mariska Vermeulen 2023

Kennismaken?

Zoek je iemand die een artikel voor je schrijft of nakijkt? Wil je weten wat ik als publicist voor je kan betekenen? Of wil je gewoon eens sparren over women’s empowerment? Ook als je gewoon eens gezellig kennis wilt maken (hint: ik ben gek op cappuccino!).